
8. évfolyam - Készítette: Fejes Ildikó
3. Ismétlődések - Feltételek
Ismétlődések
Egy kis ismétlés:
Scratch képernyő részei:
learningapps.org/display?v=pr2623zc317
Irányok - koordináták:
learningapps.org/display?v=ph542hypc17
A szereplő nem csak akkor tud tenni valamit, ha leütünk egy billentyűt. Beavatkozás nélkül is tudnak feladatokat végezni.
Ciklusok:
Ismétlődő tevékenységek megvalósítására szolgálnak.
Mindig – folyamatosan ismételi a benne elhelyezett parancsokat.
Ismételd 5 – a megadott számú alkalommal ismételi a benne elhelyezett parancsokat.
Pl.
Feltételek
1. feladat:
Előző órai feladat folytatása:

2. feladat:
- Válaszd ki a hátterek közül ezt a kaktuszos hátteret!
- Válaszd ki a szereplők közül ezt a dinót!
- Rajzolj egy fekete vastag vonalas keretet a háttérhez!
- Adj meg kezdőkoordinátát a dinónak, ahonnan minden játék elején indul.
- A dinó tudjon mozogni a 4 nyíl lenyomásával.
- Ha rákattintunk a dinóra, váltogassa végig a jelmezeit 1 mp-enként, összesen háromszor ismételve.
- A játék folyamán mindig, ha a dinó nekimegy a fekete keretnek, kerüljön vissza a kiindulási koordinátára.
- A játék folyamán mindig, ha nekimegy a dinó a narancssárga kaktusznak, mondja azt, hogy: Jujj, ez fáj!, egyébként pedig gondolja azt, hogy: Szép ez a táj!
Megoldás:
(csak akkor nézd meg, ha egyedül nem jössz rá a megoldásra)