![](https://d11bh4d8fhuq47.cloudfront.net/_system/skins/v9/50000007/img/illustration.jpg?ph=90732fccbb)
8. évfolyam - Készítette: Fejes Ildikó
5. Változók használata
Változók használata
Változó:
Olyan hely a számítógépen, ahol valamilyen mennyiséget tárolunk. A változónak van neve és valamilyen értéke, ez az érték a program futása során változhat.
Pl. Pontszám a játék indulásakor 0. Ha a labirintusban áthaladunk egy színes körön, akkor a pontszám mindig egyel nő. Tehát a pontszám egy változó.
Létrehozása:
1.Változó létrehozása
2. Nevének megadása
3. Mindenkié vagy a kiválasztott szereplőé
mindig
ha
feltételek megadása után
pontszám nyilacska változzon 1
1. feladat:
- Rajzolj egy labirintust akadályokkal!
- Legyen egy pillangó nevű szereplő, aki a nyilak hatására mozog a pályán, ha akadályhoz ér, visszaugrik a kiindulópontba.
- Rajzolj 5 különböző színű virágot, mindegyik külön-külön szereplő! (piros virág, sárga virág, lila virág, rózsaszín virág, kék virág)
- Legyen egy számláló, ami induláskor nullán áll.
- A pillangó, ha érinti a virágot, a virág eltűnik és a számláló értéke egyel nő.
![](https://90732fccbb.cbaul-cdnwnd.com/9401d891fb723a5847e2a427705afd53/200000046-3bd553bd58/labirintus.png)
Megoldás:
Pillangó feladata:
![](https://90732fccbb.cbaul-cdnwnd.com/9401d891fb723a5847e2a427705afd53/200000048-6d37c6d37f/pillangó feladata.png)
Virágok feladata:
![](https://90732fccbb.cbaul-cdnwnd.com/9401d891fb723a5847e2a427705afd53/200000047-671aa671ac/virágok feladata.png)
2. feladat:
- Rajzold meg a következő hátteret!
- Rajzold meg a kék kör, zöld kör, narancssárga kör szereplőket! Szereplők neve a színük legyen.
![](https://90732fccbb.cbaul-cdnwnd.com/9401d891fb723a5847e2a427705afd53/200000053-7bafc7bafe/pacman körök háttér.png)
- Rajzold meg Pacmant, aki végig fog menni a pályán. Két jelmeze legyen, egyik a csukott szájú, másik a nyitott szájú! Nevezd is át a jelmezüket ennek megfelelően!
![](https://90732fccbb.cbaul-cdnwnd.com/9401d891fb723a5847e2a427705afd53/200000054-5afa85afaa/pacman nyitott-csukott.png)
- Fel, le, bal, jobb nyilakkal irányítjuk Pacmant. Ha kimegy a pályáról (rózsaszín részbe megy), ugorjon vissza a kiindulópontba!
- Amikor összeszedi a köröket, tünjenek el!
- Legyen egy számláló, ami az összegyűjtött köröket számolja!
- A pályán haladva Pacman váltsa a csukott-nyitott szájú jelmezét!
- Ha beér a sötétbordó részbe, jelenjen meg egy szöveg: Célba értél!
Megoldás:
Pacman feladata:
![](https://90732fccbb.cbaul-cdnwnd.com/9401d891fb723a5847e2a427705afd53/200000055-4d1e14d1e4/pacman feladata.png)
Körök feladata:
![](https://90732fccbb.cbaul-cdnwnd.com/9401d891fb723a5847e2a427705afd53/200000057-6eaab6eaae/körök feladata.png)
Szöveg szereplő feladata:
![](https://90732fccbb.cbaul-cdnwnd.com/9401d891fb723a5847e2a427705afd53/200000056-d9da7d9da9/pacman szöveg szereplő feladata.png)